Tuesday, February 11, 2014

Menyapu Ruangan Blogku



      Untuk sekian lamanya, ruangan blog ini tidak di update. Bukan apa, kadang-kadang sibuk sangat dengan macam2 benda smpai tak ada masa nak mengepost post baru. Apa pun, skarang nak update sesuatu la untuk post kali ni. Waktu-waktu sebelum ni bukannya saya tak nengok blog ni, sy bukak, view mcm biasa Cuma x update je post. Pernah juga tngok2 kat ruangan chat kat tepi ni, ada yang request cara untuk cantum gambar., jangan risau, akan diusahakan.

Sepanjang ketidak-aktif-an saya di blog ni, saya sebenarnya aktif menguruskan channel Youtube saya. Kalau free-free tu, bolehla berkunjung ke channel saya di youtube, 
https://www.youtube.com/user/ArzmhyerMeaw/featured

Kat sana saya kongsikan beberapa video hasil karya sendiri bersama rakan-rakan seperjuangan yang dengan rela hati menjadi pelakon-pelakon tanpa gaji. Terima kasih sangat-sangat kepada semua barisan pelakon yang sudi menyumbang tenaga dan bakat di bawah ArzmhyerMeaw© Productions. Cuba la tengok-tengok video kat sana dan jangan lupa komen ok?

Seterusnya nak kongsi sedikit, berkenaan post saya yang terdahulu, iaitu cerpen: bercinta dengan roh, telah pun berjaya dijadikan sebuah filem pendek dengan durasi selama 49 minit termasuk intro dan kredit. 


 
        Seperti yang dirancang, filem pendek ini dirakam menggunakan bahasa iban. 49 minit durasi? filem pendek? Ya, tak berapa nak pendek kan? Sebenarnya tak expect pun durasi cerita tu sampai 49 minit. Tajuk filem sememangnya tak sama dengan cerpen asal. 



         Semaya Tua ialah tajuk yang telah dipilih atas kata sepakat barisan pelakon sendiri dan krew produksi. Video ni boleh anda tonton di channel youtube ArzmhyerMeaw© Productions. Ulasan lebih lanjut berkenaan filem pendek ni akan saya ulas pada post yang seterusnya.


        Akhir kalam, berbanyak-banyak terima kasih kepada para followers yang masih setia mem-follow blog saya dan kepada silent reader(s) kalau ada, terima kasih kerana sudi singgah ke sini.

Selamat berblogging dan salam sejahtera.
Assalamualaikum.

1 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More