Friday, January 4, 2013

Selamat Tahun Baru! 2013


                       Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca. Anda semua apa khabar? Apa-apa pun selamat menyambut tahun baru buat semua. Semoga tahun ini bakal mengukir pelbagai memori indah dalam hidup anda disamping memperbaiki diri menjadi insan yang lebih baik. Ingat balik apa yang berlaku pada tahun lepas, mana yang buruk tu kita tinggalkan. Mana-mana perkara baik yang dibuat tahun lepas tu boleh la kekalkan dan pertingkatkan lagi. Masa sentiasa bergerak ke hadapan, so kehidupan kita juga harus berubah menjadi lebih baik dan bukannya semakin mundur dan ke belakang. Kalau boleh, awal-awal tahun macam ni boleh la buat perancangan nak buat apa untuk tahun ni. Tetapkan matlamat nak capai apa supaya kita ada tujuan dan misi untuk dilaksanakan. dengan itu tak la hidup menjadi hambar dan membosankan. Takkan tiap-tiap hari nak lakukan benda yang sama kan? At least kita boleh variasikan rutin harian kita.

Apa pun, saya ucapkan selamat berusaha untuk semua di tahun baru ini semoga bersama-sama kita dapat menghadapi semua cabaran yang datang. Dan ingatlah, ujian yang datang itu adalah tanda kasih sayang Allah kepada hambanya. Oleh itu, jangan persalahkan diri atau persalahkan keadaan mahupun keadaan sekeliling di atas masalah yang dihadapi. Allah tidak akan mendatangkan ujian yang berat yang mana hambanya tidak mampu selesaikan. Sesungguhnya Allah itu Maha Tahu.


Berkaitan dengan perancangan, tahun ni saya pun ada membuat perancangan, tapi tak tahu la berjaya ataupun tidak. Apa yang penting kita cuba la kan? Jadi tahun ni saya merancang bersama rakan saya untuk membuat satu filem pendek yang menggunakan Bahasa Iban sebagai bahasa utama. Disamping menghiburkan dan menyampaikan pengajaran, filem pendek ini juga adalah untuk promote Bahasa Iban kepada orang lain. Dari perancangan saya setakat ini, filem pendek ini adalah bertemakan cinta dan skripnya akan diuruskan oleh rakan saya sebab saya memang tak pandai pun Bahasa Iban., tapi sikit-sikit tu saya faham la. Hahahaha.. So, apa-apa perkembangan akan dimaklumkan kemudian. Terima kasih sebab membaca entri ni.  :)

2 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More